Ceny za právní služby

Výši odměny za právní služby stanovujeme individuálně na základě vzájemné dohody, a to v závislosti na obsahu poskytovaných právních služeb a předpokládané časové náročnosti.

Každý klient je před převzetím případu a uzavřením smlouvy o poskytování právních služeb advokátem poučen o způsobu stanovení ceny za právní služby, způsobu jejího výpočtu, o případných dalších nákladech spojených s právní službou i o tom, zda bude v jeho případě vyžadováno složení zálohy. Po skončení věci je klientovi předloženo vyúčtování a vystaven daňový doklad.

Odměnu za právní služby účtujeme jedním z níže uvedených způsobů či kombinací:

  • sazby hodinové, tj. za počet hodin spojených s příslušnou právní věcí (obvyklá sazba je 2.500, – Kč + DPH)
  • sazby podílové, kdy advokátovi náleží odměna ve výši sjednaného podílu z hodnoty věci
  • sazby výsledkové, kdy advokátovi náleží odměna ve sjednané výši v případě úspěchu ve věci
  • sazby paušální, kdy klient hradí buď měsíčně sjednanou částku a za tuto má sjednán určitý objem právních služeb, případně je sjednána paušální odměna za vyřízení sjednané věci

Pro bono

Poskytujeme i právní služby „pro bono“, tedy buď zcela bezplatně či za minimální odměnu, avšak pouze klientům, kteří jsou k nám doporučeni již jiným stávajícím klientem, přičemž jejichž nárok musí být podložen a jejich sociální či finanční situace takový postup odůvodňuje.

Konzultace

Telefonické konzultace poskytujeme stálým klientům, s nimiž máme uzavřeny smlouvy o poskytnutí právní pomoci. Neposkytujeme právní služby či právní poradenství on-line.

Většina naší komunikace s klienty se odehrává prostřednictvím elektronické komunikace, avšak před převzetím právního zastoupení je nezbytné osobní setkání s příslušným advokátem či advokátním koncipientem, který provede poradu s klientem, posoudí danou věc, nastíní možná řešení a informuje klienta o ceně za právní služby a nákladech s ní spojených. Uzavřením smlouvy o poskytování právních služeb a podpisem plné moci pro advokáta dochází ke vzniku vztahu klient- advokát, se všemi důsledky z něho vyplývajícími. Jednou z nejdůležitějších povinností je povinnost advokáta zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, s nimiž byl klientem seznámen, a to i po skončení dané právní věci.

Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů

Klient, který je spotřebitelem, má právo na mimosoudní řešení případného sporu z uzavřené smlouvy o poskytování právních služeb. Subjektem oprávněným pro řešení sporu z uzavřené smlouvy o poskytování právní pomoci mezi advokátem a spotřebitelem je Česká advokátní komora.

Kontaktní údaje:

Česká advokátní komora