Naše zásady v oblasti zpracování a ochrany osobních údajů

Veškeré informace, které mají povahu osobních údajů, máte nadále pod kontrolou.
Řídíme se níže uvedenými pravidly, které vycházejí z platné legislativy.

 

1. Čí osobní údaje zpracováváme?

V rámci naší činnosti zpracováváme osobní údaje těchto subjektů:

  1. našich klientů, jimiž jsou osoby, se kterými jsme uzavřeli Smlouvu o poskytování právních služeb či které nám udělili plnou moc k jejich zastupování,
  2. našich zaměstnanců,
  3. našich smluvních partnerů, kteří nám poskytují své služby či dodávají své výrobky,
  4. zájemců o naši Advokátní kancelář, kterými jsou osoby, které nás kontaktovaly prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách nebo e-mailu,
  5. třetích osob, o nichž zpracováváme osobní údaje v souvislosti s poskytováním právním služeb našim klientům (např. protistrany, advokáti, znalci, svědci, exekutoři apod.).

2. O jaké druhy osobních údajů se jedná?

Při poskytování našich služeb zpracováváme následující kategorie osobních údajů:

  • identifikační údaje, jimiž se rozumí osobní údaje sloužící k jednoznačné a nezaměnitelné identifikaci;
  • kontaktní údaje, tedy osobní údaje umožňující nám kontakt s fyzickou osobou (zejména kontaktní adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa, datová schránka, bankovní spojení);
  • osobní údaje, které jsou obsaženy ve veřejně přístupných rejstřících a informačních systémech veřejné správy, seznamech či evidencích;
  • osobní údaje získané v souvislosti s poskytováním právních služeb;
  • Ostatní údaje vytvářené na základě komunikace s Vámi a prostřednictvím poskytování právních služeb.

3. Proč musíme osobní údaje zpracovávat?

Pro účely poskytování našich právních služeb jsme oprávněni zpracovávat Vaše osobní údaje bez udělení Vašeho souhlasu, neboť je to nezbytné pro:

  1. splnění naší povinností vyplývající z uzavřené smlouvy,
  2. splnění právních povinností, která se na nás vztahují (daná především zákonem o advokacii,),
  3. pro účely oprávněných zájmů naší Advokátní kanceláře – zejména pro účely vedení evidence, vyřizování stížností, zamezení protiprávního jednání vůči našim klientům.

Zvláštní kategorie osobních údajů (údaje o zdravotním stavu) jsme oprávněni zpracovávat bez udělení souhlasu, protože jejich zpracování je nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

V souladu se zákonem o advokacii zachováváme mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž jsme se dozvěděli v souvislosti s poskytováním právních služeb.

4. Jak dlouho osobní údaje zpracováváme?

Vaše osobní údaje vždy zpracováváme pouze v nezbytně nutném rozsahu pro účely poskytování právních služeb a v rozsahu stanoveném právními předpisy.

Osobní údaje uchováváme pouze po nezbytnou dobu, obvykle po dobu 10 let ode dne, kdy jsme ukončili poskytování právních služeb.

Po uplynutí této zákonné doby zpracování Vaše osobní údaje v listinné podobě skartujeme, elektronické dokumenty nevratně vymažeme.

5. Jak chráníme vaše osobní údaje?

Při ochraně osobních údajů postupuje v souladu s požadavky právních předpisů a dle oborových standardů.

Zásadně zpracováváme osobní údaje, jež nám poskytly samy fyzické osoby o sobě nebo o osobách, jež mají být předmětem poskytnutí právní služby. V případě poskytování právních služeb nahlížíme také do veřejných registrů, zejména obchodního rejstříku, insolvenčního rejstříku, katastru nemovitostí a dalších evidenčních systémů státní správy.

Získané osobní údaje dále předáváme výhradně subjektům, které zaručují vysoký standard ochrany zpracovávaných osobních údajů. Jedná se zejména o:

  • subjekty poskytující naší Advokátní kanceláři účetní, daňové služby a IT služby,
  • exekutory, notáře, znalce apod.

Osobní údaje nepředáváme či neprodáváme třetím osobám, neposkytujeme je příjemcům do jiných států.

6. Jaká máte práva?

  • Právo na přístup k osobním údajům za účelem zjištění rozsahu zpracovávaných osobních údajů
    Na základě Vaší žádosti od nás obdržíte písemnou informaci o všech osobních údajích, které o Vás zpracováváme, přičemž však nesmí být dotčena práva jiných osob.
  • Právo na opravu osobních údajů
    Na základě Vašeho podnětu opravíme či doplníme jakékoliv nepřesné, či neaktuální osobní údaje.
  • Právo na výmaz osobních údajů (právo být zapomenut)
    Toto právo můžete uplatnit v případech stanovených v čl. 17 GDPR. Za situace, kdy jsme právními předpisy povinni Vaše osobní údaje zpracovávat, Vám po tuto zákonnou dobu však nebudeme moci vyhovět.
  • Právo na omezení zpracování osobních údajů
    Toto právo můžete uplatnit ve vymezených případech, zejména pokud popíráte přesnost svých osobních údajů, uplatnili jste námitku proti zpracování Vašich osobních údajů naší Advokátní kanceláří, odmítáte jejich výmaz z důvodu ochrany svých právních nároků či nesouhlasíte s jejich výmazem a požadujete namísto toho omezení zpracování svých osobních údajů.
  • Právo na přenositelnost osobních údajů
    V případě, že je zpracování Vašich osobních údajů založeno na smlouvě, či její přípravě či na základě Vámi poskytnutého souhlasu a zpracování je prováděno automatizovaně. Vaše osobní údaje Vám předáme v běžném, strojově čitelném formátu nebo je předáme osobě, kterou určíte.
  • Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů
    V případě, že důvodem zpracování je oprávněný zájem naší Advokátní kanceláře, jsme povinni ukončit zpracování Vašich osobních údajů, pokud závažné oprávněné důvody pro zpracování na straně naší Advokátní kanceláře nepřevažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami.
    V případě, že je zpracování prováděno pro účely přímého marketingu, na základě Vaší písemně uplatněné námitky přestaneme Vaše osobní údaje bez zbytečného odkladu pro tento účel zpracovávat.
    Výše uvedená práva je možné uplatnit pouze písemně v listinné formě zasláním na adresu sídla naší Advokátní kanceláře nebo prostřednictvím datové zpráva odeslané z datové schránky. Vaši žádost zaevidujeme a nejpozději do 30-ti dnů od jejího doručení Vás budeme informovat o vyřízení žádosti a přijatých opatřeních.

7. Kdo je dozorový orgán v oblasti ochrany osobních údajů?

Máte právo podat stížnost proti zpracování Vašich osobních údajů ze strany naší Advokátní kanceláře, nebo pokud se domníváte, že naše Advokátní kancelář porušuje své povinnosti vztahující se ke zpracování Vašich osobních údajů, a to dozorovému orgánu, kterým je:

Úřad pro ochranu osobních údajů
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7
www.uoou.cz

Tyto Zásady jsou platné od 1.1.2025.

Mgr. Jan Rotrekl, advokát
Mgr. Eva Rotreklová, advokátka
Mgr. Ester Korsová, advokátka