Jak Vám můžeme pomoci?

Náhrady škod

Náhrady škod

(a nemajetkové újmy)

Nežijeme v ideálním světě a občas se v životě vyskytnou nepříjemné nebo i tragické situace, poškození majetku, újma na zdraví klienta, jeho blízkého či třeba domácího mazlíčka, újma na pověsti a dobrém jméně, odcizení duševního vlastnictví, atd. To, co je pro jednoho drobností, je pro jiného závažnou ztrátou, a proto je škodu či nemateriální újmu třeba vnímat  právě z hlediska poškozeného!

V této oblasti se lze domáhat na škůdci povinnosti zdržet se závadné činnosti, odstranit závadný stav uvedením do předešlého stavu, a pokud to není možné, odčinění škody peněžitou náhradou. Nedílnou součástí je pak náhrada vedlejších nákladů spojených se škodou, ušlého zisku a náhrada nemajetkové újmy (kupř. na zdraví, na dobrém jméně).

Nečekejte, co uhradí škůdce či co řekne pojišťovna a obraťte se na nás co nejdříve. Veškerou nepříjemnou a komplikovanou komunikaci pak obstaráme za Vás a Vaše nároky uplatníme správným způsobem a včas.

Snažíme se, aby naši klienti byli již od počátku informováni o svých nárocích, způsobech uplatnění a postupech pro jejich prokázání. Konzultujeme postup s odborníky – kupř. lékaři či techniky a znalci z dané oblasti. Komunikujeme za klienta s příslušnými státními orgány, zdravotnickými zařízeními, pojišťovnami a soudy. Nároky tohoto typu je třeba uplatňovat co nejdříve a především zavčas zajistit potřebné důkazy, aby klientovi byla škoda či nemateriální újma nahrazena v co možná největším rozsahu a v co nejkratší době.

Významnou částí této agendy jsou právě jednání a bohužel poměrně často i soudní spory s pojišťovnami, které se nejrůznějšími, často i značně absurdními či falešnými argumenty snaží poškozené odradit od uplatňování jejich zcela oprávněných nároků či alespoň minimalizovat výši pojistného plnění.

V oblasti náhrady škod či nemateriální újmy uplatňujeme převážně výsledkovou odměnu. Klient v takovém případě obvykle platí předem pouze malou zálohu. Naše odměna se počítá procentem z vymožené částky a klient ji hradí až v okamžiku, kdy se mu dostane plnění od původce škody či od pojišťovny.

Poškozeným a jejich blízkým nabízíme:

  • bezplatnou konzultaci jejich nároku
  • komunikaci s původcem škody, pojišťovnou, státními orgány
  • vymáhání nároků na materiální škodu včetně ušlého zisku, náhrady za snížení hodnoty poškozené věci
  • vymáhání nároků z újmy na zdraví, tzn. bolestné, náhradu ušlé mzdy, náhradu ztráty na budoucím výdělku, náhradu ztráty na budoucím důchodu, ztížení společenského uplatnění, náhradu hotových nákladů spojených s léčením
  • vymáhání nároků spojených se zaviněným úmrtím blízké osoby – nároku na jednorázové odškodné, úhradu nákladů na výživu pozůstalých, úhradu nákladů spojených s pohřbem, věcnou škodu
  • vymáhání nároků na nemajetkovou újmu poškozeného či jeho blízkých vzniklou zásahem škodní události do jejich života
  • zastoupení poškozeného v trestním řízení proti pachateli trestného činu, kterým byla klientovi způsobena škoda
Share Post

About Lawyer

Administrator